Thursday, September 3, 2015

MENCARI GURU / CIKGU SAHAM SEBENAR

Assalamualaikum...

Soalan - Anda sedang mencari sifu saham sebenar?

Mungkin anda boleh menimbangkan untuk memilih insan ini...

Nama sebenarnya ialah Ahmad Faizal bin Mohamed Yusup atau lebih dikenali dengan panggilan FY.
Pembabitan beliau di Bursa Malaysia
Beliau bertemu dengan CEO Bursa Malaysia Dato' Tajuddin Atan dari masa ke semasa bagi membincangkan perihal pelaburan saham di Bursa Malaysia.
Pertemuan dan perbincangan dijalankan di Director's Meeting Room di Tingkat 15, Bursa Malaysia bagi tujuan penambaikan industri pasaran modal.
Pembabitan beliau di Suruhanjaya Sekuriti atau SC

Beliau juga bertemu dan berbincang secara langsung dengan CEO Datuk Ranjit Singh dan Director Securites Commision mengenai hal ehwal pelaburan saham, rules and regulations dan isu-isu penting dalam pasaran modal.

Beliau juga terlibat dalam persidangan dua hala dengan Securites Commission setiap tahun.

Beliau bersama Exco Persatuan Remisier Bumiputera yang lain membincangkan perihal kepentingan remisier, integriti Bursa Malaysia, kaedah serta strategi yang perlu diambil bagi memelihara semua peserta dalam pasaran modal.
Daripada sejumlah 6500 Remisier dan Dealer di negara ini hanya beliau dan Sifu Nazarry Rosli yang dipilih pihak SC bagi menjalankan Program Roadshow InvestSmart yang bertujuan mendidik pelabur bijak dan berhemah. Program yang dijalankan di seluruh negara.

Pembabitan beliau di MITI

Beliau juga pernah dijemput bagi menyampaikan ceramah mengenai Peruntukan Saham IPO, Saham Khas Bumiputera bagi pihak MITI.

Pertemuan dan perbincangan dengan pihak MITI juga diadakan dari masa ke semasa bagi tujuan penambahbaikan peruntukan saham khas Bumiputera di MITI tersebut. Peruntukan saham yang telah membantu ramai pelabur Bumiputera menjana keuntungan darinya.
Beliau bersama Sifu-sifu besar dalam Industri



Beliau bersama Presiden Persatuan Remisier Bumiputera Md Hasrin dan Sifu Nazarry Rosli

Beliau merupakan kawan rapat kepada Dato' Dr Nazri Khan

Sifu Tecnical Zuhri Zain MSTA ini adalah partner beliau.


Sifu Nabil Fikri MSTA satu-satunya Technical Analyst Bumiputera di CIMB Investment Bank adalah associate beliau dalam syarikat Advance Forward Training and Consultants.

Belau juga dengan begitu berani menulis surat terbuka kepada PM. SC, Bursa Malaysia, MOF dengan mengutarakan usul-usul bagi membantu meningkatkan ekonomi ummah melalui pelaburan  saham di Bursa Malaysia.

Beliau juga membantu menjayakan rancangan TV mengulas tentang industri pasaran modal.

Disamping itu juga beliau menjalankan Sesi Personal Coaching Pelaburan Saham setiap hari di pejabat bagi mendidik pelabur menjadi pelabur dan trader yang hebat!





Seterusnya beliau menjalankan Seminar Super Investor sejak tahun 2010 bagi berkongsi ilmu-ilmu rahsia menjana keuntungan melabur saham di Bursa Malaysia.







Team beliau yang membantu menjayakan Seminar Super Investor.
Ada orang kata kalau nak cari mentor atau sifu, carilah yang kaya dan berjaya! Mungkin gambar dibawah ini memadai untuk menerangkan maksud tersirat.



Oh ya!  Beliau juga merupakan Naib Presiden Persatuan Remisier Bumiputera Malaysia!




Dan juga seorang blogger, motivator, penulis buku dan ebook. Setakat ini 11 buku telah diterbitkan dan 2 ebook pelaburan saham juga ada dalam pasaran.

Ebook Tip Melabur Saham FY berharga RM100.00, setebal 134 mukasurat ini boleh dimuaturun secara PERCUMA di laman web http://faizalyusup.my

Banyak lagi kalau hendak diceritakan tentang sifu saham ini. Contohnya beliau merupakan satu-satunya Remisier Bumiputera yang berjaya duduk dalam Milionair Table di Kenanga Investment Bank Berhad. Berpengalaman lebih 20 tahun melabur dalam Bursa Malaysia, memiliki Diploma Analisa Peaburan dari UITM juga Ijazah dalam bidang yang sama dari University of Nebraska-Lincoln.

Apa yang anda baca dan lihat tadi hakikatnya semuanya disusun olah Allah Taala untuk beliau berada di tempat-tempat tersebut atas tujuan-tujuan yang tertentu. Kalau anda lihat dengan mata hati, anda akan memahami.

Apapun terpulanglah kepada anda sendiri yang membuat penilaian dan perbandingan.

Janganlah mudah terpengaruh dengan seminar yang mahal yang kononnya bagus, sifu yang mengaku itu ini sedangkan fakta dan buktinya tidak begitu sama sekali. Janganlah taksub dengan satu guru sahaja sedangkan ia lebih baik untuk kita belajar dari guru yang ramai.

Sekiranya anda ingin belajar strategi, kaedah melabur saham di Bursa Malaysia dari Sifu saham yang berkelayakan dan berpengalaman ini, beliau akan menjalankan Seminar Saham Super Investor pada hari Sabtu 12 September 2015 ini di Bangunan Lembaga Getah Asli. Layari www.seminarsaham.com.my atau hubungi Puan Azila Ismail di talian 0166641755 untuk tujuan pendaftaran.

Bukankah yuran RM490 untuk seminar sehari ini begitu murah kalau dibandingkan dengan ilmu pengetahuan yang bakal anda timba daripada bukan satu tetapi 3 sifu saham yang hebat!

Jangan lepaskan peluang untuk bertemu, bersemuka dan menimba ilmu dari sifu yang telah diperkenalkan tadi. Ia pasti menguntungkan!

Sekian dulu.

FY
0166667430

www.faizalyusup.net
www.seminarsaham.com.my




No comments: