Monday, December 30, 2013

Selamat Tinggal 2013...

Assalamualaikum serta Salam Sejahtera...

Siang tadi FY bertemu dengan seorang Internet Marketeer dan banyak juga tip-tip yang dapat FY cakup darinya dalam aspek promosi di Internet ini. Jadi dengan penuh semangat FY pun balik dan mencuba apa yang FY pelajari darinya tadi. Dan jeng...jeng.. jeng... Inilah hasil ujikaji pertama FY. 


Okay tak? Tak okay pun kata okay jugak! Okay? Kalau suka nanti tolong share dan like page www.facebook.com/SeminarSuperInvestor. Lagi ramai like lagi bagus tanda sokongan atas usaha-usaha FY memandaikan bangsa dalam pelaburan saham di Bursa Malaysia ini. Boleh? Apapun FY dahulukan dengan ucapan jutaan terima kasih kepada anda yang baik hati itu.

Maaflah sebab lama juga dan menulis dalam ruang ini. Sebabnya komputer yang biasa FY pakai tu rosak. Dah sebulan baru hari ini dia balik setelah diperbaiki. FY dah beli komputer baru tapi yang lama jugak yang sentimental dan sedap digunakan. Apapun la ni semuanya kembali normal dan FY boleh kembali menulis dengan hati yang tenang dan gembira.

Dini hari ini FY nak bercerita sedikit. Nampaknya tahun 2013 hampir tiba ke penghujungnya dan 2014 bakal menjelang tiba tak lama lagi. 2013 sebenarnya merupakan tahun yang baik bagi pelabur saham kerana selepas pilihanraya pasaran saham naik dengan begitu baik dan menguntungkan ramai pelabur termasuklah FY dan pelanggan-pelanggan FY. Tak kesahlah baik mereka membeli saham di pasaran terbuka Bursa Malaysia, Saham IPO Awam, Saham IPO di MITI mahupun melalui kaedah Private Placement. Semuanya tersenyum tatkala menuju ke Bank. Alhamdulillah. 

Kalau anda melabur dan mengalami kerugian maka adalah yang tak kena dalam pemilihan saham yang anda lakukan itu. Jadi FY sarankan anda datang ke seminar yang FY jalankan dan cari ilmunya. InsyaAllah anda akan lebih faham nanti. Untuk keterangan lanjut laman webnya ialah di www.seminarsaham.com.my. Pelabur saham Super mestilah melabur bukan hanya dalam pasaran terbuka tetapi dalam semua ruang dan peluang yang disediakan di Bursa Malaysia ini. It spreads the risk atau dalam Bahasa Melayunya kita membahagi-bahagikan risiko pelaburan kita agar ia tidak terlalu tinggi.

InsyaAllah FY yakin dalam masa setahun dua ini pasaran saham tempatan masih baik dan masih memberikan peluang yang luas untuk kita menjana keuntungan darinya. FY juga yakin kenaikan harga barang dan inflasi akan menyebabkan ramai yang mencari pendapatan sampingan bagi mengatasi masalah kenaikan itu. Jadi salah satu caranya ialah dengan memulakan portfolio pelaburan saham. Pasif Income - Duit buat duit. Kepada yang berminat jangan tunggu lagi. Hubungi FY bagi membantu anda memulakan portfolio pelaburan saham anda. InsyaAllah FY akan bimbing anda hingga menjadi pelabur atau trader saham yang baik.

Pada masa yang sama kita juga kena berhati-hati dengan the 10 year cycle yang boleh membawa kepada kemuruduman harga-harga saham. Jadi persiapan haruslah dilakukan menjelang tahun 2016,17 dan 18 nanti.

Sekian dulu nukilan untuk malam ini. Semoga tahun 2014 yang mendatang ini membawa kesejahteraan dan keharmonian kepada anda semua. Bagi tahun 2014 ini FY juga nampaknya ada tugas, amanah dan tanggungjawab yang lebih besar dalam membantu meningkatkan ekonomi ummah ini. Doakan FY berjaya ok. Seperkara lagi InsyaAllah FY akan lebih kerap menulis dalam ruang ini di masa-masa yang mendatang. Itu azam FY.

Ikhlas,

FY

PS - Jangan lupa Seminar Saham Super Investor 18 Januari ini bersama FY di Bangunan Lembaga Getah Asli berdepan dengan KLCC. 

No comments: