Thursday, April 7, 2016

MEMOIR FY - APA ADA DENGAN PROGRAM ZERO TO HERO FY?

APA ADA DENGAN PROGRAM ZERO TO HERO FY?

Baru-baru ini FY telah mulakan program Zero to Hero pelaburan saham atas beberapa sebab ;

1. Ada pelabur yang melabur secara terus buka akaun dan terus terjun membeli saham ikut tip ikut rasa hati. Belajar kemudian katanya. End up rugi.
2. Ada pelabur yang belajar hanya dari pembacaan buku, baca suratkhabar, mr google dan youtube melabur saham. End up entah kemana.
3. Ada pelabur yang belajar Technical Analysia untuk jadi trader di Bursa Malaysia tapi bermasalah jugak.
4. Ada pelabur yang hanya melabur dalam primary mkt atau IPO dan tak berani untuk masuk dalam pasaran Bursa Malaysia.
5. Ada pula yang menjadi pelabur long term yang mengikut pembelian EPF, Tabung Haji dan sebagainya.
6. Ada juga yang ikut Financial Reporting syarikat dan cuba buat duit dari news yang bakal keluar.
7. Ada yang belajar jadi scalpers tapi tak punya masa penuh untuk memantau pasaran.
8. Ada yang belajar pergi seminar dan belajar ilmu yang bercampur campur yang akhirnya menjadikan dirinya keliru. 9. dan bermacam lagi kisah kemasukan ke dalam pasaran saham berdasarkan kedudukan ilmu pengetahuan yang ada pada mereka itu.

Tengoklah dengan siapa anda dijodohkan Allah. Kalau dijodohkan dengan pakar teknikal, maka teknikallah jadinya, kalau dijodohkan dengan long term investors, long termlah jadinya. Jadi anda yang mana satu? Anda pun tak tahu?

Inilah sebabnya FY mulakan program 2 hari Zero to Hero dalam pasaran saham. Di sini anda boleh samaada Unlearn balik ilmu yang salah dan Relearn ilmu betul dan tersusun dalam Bursa Malaysia ini.

Oleh sebab ia bermula dari zero bagaimana syarikat pergi listing, bagaimana mamohon IPO ini, hinggalah pemilihan saham yang berpotensi dangan modal yang kita ada serta timing yang tepat membeli dan menjual saham tersebut untuk menjana keuntungan jadi anda boleh fill the gap atau isi ilmu mana yang belum lengkap dalam diri anda.

Anda boleh tambah ilmu yang belum ada, tapis dan perhalusi ilmu yang ada, tolak apa yang anda rasakan salah dalam program Zero to Hero ini. InsyaAllah anda akan jadi pelabur yang well informed, yakin kerana punya ilmu yang memadai untuk menjana keuntungan dalam Bursa Malaysia.

Program Zero to Hero ini akan ke Kota Kinabalu pada 14 dan 15 Mei 2016. Berminat hubungi Puan Azila 0166641755 untuk mendaftar.

Andai catatan ini bermanfaat like dan share yer. Bantu FY untuk membantu semua pelabur di luar sana dari kesilapan dan kerugian oleh kerana kurangnya ilmu pelaburan ini.

Oh ya, anda boleh download ebook Investlah 134 ms karya FY secara percuma di www.faizalyusup.my. Downloadlah!

Sekian buat kali ini.

FY

No comments: