Monday, November 21, 2016

EKONOMI DUNIA YANG PELIK

Image result for economy

PERIHAL NEO EKONOMI DUNIA

Saya ingin mengemukakan cerita yang menarik mengenai ekonomi dunia. Benar atau tidak? Saya serahkan kepada anda.

Sungguh menakjubkan. Ini adalah dunia yang gila! Artikel yang menarik ditulis oleh Pakar Ekonomi India

Jepun banyak berjimat dan menyimpan. Mereka tidak bebelanja banyak. Juga, Jepun mengeksport lebih daripada mengimport. Mempunyai lebihan dagangan tahunan melebihi 100 bilion. Namun Ekonomi Jepun dianggap lemah dan akan menjadi semakin lemah.

Amerika berbelanja banyak kecuali sedikit yang menyimpan. Juga US mengimport lebih daripada eksport.

Mempunyai defisit perdagangan tahunan lebih daripada $ 400 bilion. Namun, ekonomi Amerika dianggap kuat dan dipercayai untuk menjadi lebih utuh.
Tetapi dari mana Amerika mendapatkan wang untuk berbelanja? Mereka meminjam dari Jepun, China dan juga India.

Hampir semua negara lain menyimpan kecuali Amerika Syarikat yang berbelanja. simpanan global kebanyakannya dilaburkan di Amerika Syarikat, dalam dolar.

India sendiri menyimpan aset mata wang asing lebih daripada $ 50 bilion dalam sekuriti AS. China pula telah tenggelam lebih daripada $ 160 bilion dalam sekuriti AS. Kepentingan Jepun dalam sekuriti AS juga berjumlah berbillion dolar.

Keputusan :

Amerika Syarikat telah mengambil lebih daripada $5 trilion daripada dunia. Jadi, seperti yang dunia
berjimat dan menyimpan untuk Amerika Syarikat - Amerika yang bebas berbelanja. Hari ini, untuk mengekalkan perbelanjaan Amerika Syarikat, iaitu bagi ekonomi Amerika Syarikat untuk terus berkembang, negara lain terpaksa membayar $180.000.000.000 setiap suku tahun, iaitu $2
bilion sehari, ke Amerika Syarikat!

Cuba tanya soalan ini?

Mana yang telah melabur lebih, Amerika Syarikat di China, atau China di Amerika Syarikat? Amerika Syarikat telah melabur di China kurang daripada separuh daripada apa yang China telah laburkan di Amerika Syarikat.

Begitu halnya dengan India. Ia telah melabur di Amerika Syarikat lebih daripada $50 bilion. Tetapi Amerika Syarikat hanya melabur kurang daripada $20 bilion di India.

Mengapa dunia ini memandang Amerika Syarikat?

Rahsianya terletak pada perbelanjaan Amerika, bahawa mereka tidak menyimpan! Malah mereka menggunakan kad kredit mereka untuk membelanjakan pendapatan masa depan mereka. Mengetahui Amerika Syarikat berbelanja adalah apa yang menjadikan ia menarik untuk mengeksport ke AS. Jadi US mengimport lebih daripada apa yang ia eksport tahun demi tahun.
Keputusan:

Dunia ini bergantung pada penggunaan dalam Amerika Syarikat untuk pertumbuhannya. Dengan budaya mendalam penggunaan, Amerika Syarikat telah terbiasa dunia untuk memberi makan kepada penggunaan AS. Tetapi seperti Amerika Syarikat memerlukan wang untuk membiayai penggunaannya, dunia menyediakan wang.

Ia seperti pekedai memberikan wang kepada pelanggan supaya pelanggan terus membeli dari kedai. Jika pelanggan tidak akan membeli, kedai itu tidak akan mempunyai perniagaan, melainkan jika pekedai memberikan dana kepadanya. Amerika Syarikat adalah seperti pelanggan bertuah. Dan dunia ini adalah seperti pekedai tidak berdaya. Pembiaya.

Siapakah pekedai pembiaya terbesar Amerika? Jepunlah sudah tentu. Namun Jepun yang dianggap lemah. ahli ekonomi moden mengadu bahawa Jepun tidak berbelanja, jadi mereka tidak berkembang. Untuk memaksa Jepun untuk berbelanja, kerajaan Jepun yang mengurangkan kadar faedah simpanan hingga ia dikenakan pada penyimpan.

Itupun Jepun masih tidak membelanjakan (Tabiat tidak berubah, walaupun dengan cukai.) Simpanan pos tradisional mereka sahaja adalah lebih daripada $1.2trilion. Oleh itu, simpanan, bukan menjadi kekuatan Jepun, malah telah menjadi penyakit.

Oleh itu, apa yang kita pelajari di sini?

Sesebuah negara tidak boleh berkembang melainkan jika orang berbelanja, tidak menyimpan. Bukan sahaja berbelanja, tetapi meminjam untuk berbelanja.
Kata Dr. Jagdish Bhagwati, pakar ekonomi kelahiran India yang terkenal di Amerika Syarikat, kepada Manmohan Singh bahawa kaum India kuat menyimpan. Suruh mereka berbelanja, ke atas kereta yang diimport dan serius walaupun kepada kosmetik! Ini akan meletakkan India pada keluk pertumbuhan.

'Penjimatan adalah dosa dan perbelanjaan adalah suatu kebaikan.'

Tetapi sebelum anda mengikuti Neo Ekonomi ini, carilah beberapa orang bodoh untuk menyelamatkan supaya anda boleh meminjam dari mereka dan menghabiskannya!!! Dunia berada dalam keadaan ekonomi yang huru hara!😅

Copy n paste dari penulis yang tidak diketahui.

Diterjemah dan diselenggara semula oleh FY.

FY
0166667430
Top Performing Remisier 
Kenanga Investment Bank Berhad
Naib Presiden Persatuan Remisier Bumiputera Malaysia
Speaker Bertauliah InvestSmart
Suruhanjaya Sekuriti

FY Team

Zuhri Zain MSTA | 0126290407 - TA Expert, Handles Private Placements.
Firdaus Majid MSTA, CMT |0134229155 - TA Expert
Ramzie | 0173730513 - Trading, Execution, Handles Personal Coaching and TA Class Schedule
Yasin | 0193346570 - CDS Administration, Transfers and Opening.
Azila | 0166641755 - Handles In House Seminar and Ebooks.
Shaiful | 0193930317 - Handles FY/DMFK Seminar.

Produk dan Perkhidmatan FY

Baca blog dengan input saham percuma di www.faizalyusup.net
Download Ebook Investlah percuma di


Beli Ebook Rahsia IPO RM60 dan Rahsia IPO di MITI RM50
WhatsApp Puan Azila 0166641755.

Masuk group pelaburan saham FY percuma di WhatsApp 0166667430
Seminar Saham bersama FY


atau 

hubungi Puan Azila 0166641755 untuk mengetahui tarikh seminar seterusnya.

Seminar 2 hari Rahsia Membuka Pintu Rezeki Melabur Saham bersama Dato Md Fadzilah Kamsah dan FY hubungi En Shaiful 0193930317 untuk mengetahui tarikh seterusnya.

Sehari kelas Live Trading Personal Coaching bersama FY

Sehari kelas Live Trading Crash Course Technical Analysis

Hubungi Ramzie 0173730513 untuk menempah tempat anda.

Cari Faizal Yusup di Youtube untuk menonton siri video pelaburan FY.

No comments: