Tuesday, November 22, 2016

KAEDAH PELABURAN SAHAM YANG MENGUNTUNGKAN

Image result for investing quotes

HAKIKAT SEBENAR PELABURAN SAHAM

Catatan kali ini bertajuk hakikat sebenar melabur saham. Sebenarnya bukan mudah untuk menjana keuntungan dalam pasaran terbuka tidak seperti dalam pasaran IPO iaitu Saham Primary market yang lebih mudah.

Lebih 90% dari saham IPO yang disenaraikan naik pada hari ia disenaraikan. Tatkala ini team FY sedang mengumpul maklumat mengenail semua ini.

Sebenarnya melabur saham dan menjana keuntungan memerlukan modal yang besar dan juga kesabaran yang tinggi. Ini kerana dengan modal yang besar kita boleh mempelbagaikan strategi pelaburan sama ada menggunakan strategi diversification, dollar cost averaging strategy, asset allocation strategy, hedging dan sebagainya. Keduanya, lebihan modal ini juga membolehkan kita bersabar untuk satu jangka masa yang lama menanti syarikat tersebut membesar dan menjana keuntungan dari saham-sahamnya. Kekuatan pegangan ini juga akan dapat mengatasi risiko pasaran am iaitu risiko kejatuhan pasaran secara keseluruhan yang sepertimana kejatuhan di tahun 1997 dan 2007 dahulu. Kita cuma perlu bertahan dan melepasi fasa ini.

Masalah kita ialah, kita hanya punya modal yang kecil. Jadi, kesilapan dalam memilih saham yang berpotensi akan membawa kerugian kepada kita. Ini kerana strategi-strategi yang disebutkan tadi tidak boleh diguna pakai. Dari segi masa pula, kita tidak sabar kerana selalunya kita ada keperluan lain untuk digunakan dengan modal pelaburan tadi.

Oleh sebab itulah dalam hal ini memandangkan modal kita yang kecil itu tadi, FY tegaskan pemilihan saham yang baik, kukuh, berpotensi dan memberikan pulangan dividen teramat penting dan seharusnya diberi keutamaan. Inilah strategi yang terbaik bagi pelabur pelabur bermodal kecil yang memasuki pasaran saham.

FY sering melihat kerugian terjadi bilamana para pelabur membeli saham saham berjajaran kecil atau penny stock atau saham cap ayam dengan harapan untuk mendapatkan leverage tertinggi. Malangnya ia tidak membawa hasil.

Dalam hal ini pemilihan saham yang berprestasi dan kukuh kedudukan kewangannya amat penting. Kita tak mahu membeli saham cap ayam dan kemudian tersangkut dengan saham-saham rugi ini di dalam protfolio pegangan kita untuk satu jangkamasa yang panjang.

Jemputlah datang ke kelas, seminar dan personal coaching yang FY jalankan agar FY dapat memberi pencerahan yang sejelas-jelasnya mengenai aspek pemilihan saham ini mahupun timing memasuki dan keluar.

Ia sesuai untuk semua pelabur yang telah trade tak kesahlah di mana-mana broker sekalipun tapi masih rugi, masih blur mengenai strategi, analisis, timing dan sebagainya.

Hubungi Ramzi 017-3730513 untuk mengetahui kelas yang terdekat dan sesuai dengan masa anda.

Like dan share catatan ini sekiranya anda merasakan ia bermanfaat. Kita sama sama bantu meningkatkan ekonomi ummah.

Sekian buat kali ini.

Jadikan FY see first dalam profil FB anda bagi mendapat semua input saham yang sebegini setiap kali FY menulisnya.

FY
0166667430
Top Performing Remisier 
Kenanga Investment Bank Berhad
Naib Presiden Persatuan Remisier Bumiputera Malaysia
Speaker Bertauliah InvestSmart
Suruhanjaya Sekuriti
Penulis 11 buah buku

FY Team

Zuhri Zain MSTA | 0126290407 - TA Expert, Handles Private Placements.
Firdaus Majid MSTA, CMT | 0134229155 - TA Expert
Ramzie | 0173730513 - Trading, Execution, Handles Personal Coaching and TA Class Schedule
Yasin | 0193346570 - CDS Administration, Transfers and Opening.
Azila | 0166641755 - Handles In House Seminar and Ebooks.
Shaiful | 0193930317 - Handles FY/DMFK Seminar.

Produk dan Perkhidmatan FY

Baca blog dengan input saham percuma di www.faizalyusup.net
Download Ebook Investlah percuma di


Beli Ebook Rahsia IPO RM60 dan Rahsia IPO di MITI RM50
WhatsApp Puan Azila 0166641755.

Masuk group pelaburan saham FY percuma di WhatsApp 0166667430
Seminar Saham bersama FY


atau 

hubungi Puan Azila 0166641755 untuk mengetahui tarikh seminar seterusnya.

Seminar 2 hari Rahsia Membuka Pintu Rezeki Melabur Saham bersama Dato Md Fadzilah Kamsah dan FY hubungi En Shaiful 0193930317 untuk mengetahui tarikh seterusnya.

KELAS STOCK SELECTION DAN TIMING
Sehari kelas Live Trading Personal Coaching bersama FY

KELAS ADVANCE TECHNICAL ANALYSIS
Sehari kelas Live Trading Crash Course Technical Analysis

Hubungi Ramzie 0173730513 untuk menempah tempat anda.

Cari Faizal Yusup di Youtube untuk menonton siri video pelaburan FY.

No comments: