Thursday, September 20, 2012

KEPUTUSAN IPO MITI - ASTRO TELAH KELUAR


SALAM SEJAHTERA,

Untuk pengetahuan semua, keputusan tawaran peruntukan saham Astro di MITI telahpun keluar pagi ini. Anda boleh melayari http://saham.miti.gov.my/semak_saham.php untuk mengetahui keputusannya.

Harga indikatifnya ialah RM3.00 sama dengan harga IPO Awam yang sudah boleh dipohon mulai hari ini dengan tarikh tutup permohonan pada 1 Oktober 2012.


Apabila mencetak borang kaedah pembayaran terdapat dua bank penasihat di situ iaitu Maybank dan CIMB. Kalau anda diarahkan untuk membayar di CIMB maka cetaklah borang yang CIMB. Tak perlulah mencetak borang untuk pembayaran melalui Maybank.

Surat Aku Terima hendaklah dijawab sebelum atau pada hari Isnin 24 September 2012 dan pembayaran pula hendaklah dibuat sebelum atau pada hari Khamis 27 September 2012. Pembayaran kepada Bank Penasihat CIMB perlu dibuat melalui kaedah Telegraphic Transfer di bank pilihan anda sebelum jam 3 petang hari tersebut.

Ia akan disenaraikan awal bulan Oktober nanti dan untuk pengetahuan anda kaunter ini bukan kaunter syariah atas alasan ia terlibat dalam bidang hiburan.

InsyaAllah FY akan memaparkan Fair Value kaunter Astro ini selepas FY mengumpul maklumatnya nanti. Memandangkan keadaan pasaran semasa FY yakin yang ia boleh membawa keuntungan kepada pelaburnya.

Sekian dulu.


FY


P.S. FY akan mengadakan SEMINAR SAHAM SUPER INVESTOR KUALA LUMPUR di Bangunan Getah Asli pada hari Sabtu 20 Oktober 2012. Banyak perkongsian pelaburan yang hebat termasuklah pelaburan IPO di MITI yang akan disampaikan.


Untuk pendaftaran, layari - 




No comments: